Trenul de Trieste


„Trenul de Trieste” este o carte de o zi... dar ce zi! Am citit aceasta carte de la Editura Tritonic. Am citit-o cu pofta si curiozitate într-o simpla zi de lâncezeala în orasul meu natal, Ciuc. Am aflat atât de muuuulte din viata unei românce emigrate în America! Altceva decât povesti cu happy-end-uri si asta mi-a dat credinta ca aceasta carte nu este o inventie, o nuvela fantastica. Ci este o viata tulburata ce merita sa devina subiect de carte. Si ce carte! La primele pagini nu întelegeam de ce i se face atât de multa reclama cartii. În mintea mea, era înca o carte aparuta, dupa 20 de ani, de la caderea comunismului, care vorbea despre acest delicat subiect. Dar pagina cu pagina m-am apropiat de personajul principal si am vazut cei 30 de ani descrisi în aceasta carte ca pe multi ani de care mama, tata sau fratii mei au avut parte.

Toti au sperat la aceleasi lucruri, toti au stat la aceleasi cozi infernale, toti au visat sa emigreze, dar nu toti au avut norocul... Mona, o adolescenta bucuresteana impulsiva, care evadeaza din Romania, se indragosteste de Mihai, un baiat din munti. Tineretea ei in Romania este un vartej de placeri senzuale, in ciuda fricii si dorintelor specifice unei vieti sub un regim comunist. Desi Mona se lupta cu politia secreta si cu lipsurile, amintirile ei despre placerile tineretii si ale dragostei sunt categoric vesele. Povestea Monei se intinde peste ani, pe masura ce isi construieste o viata americana, care este intotdeauna umbrita de viata pe care a lasat-o in urma”. Pe aceasta carte o puteti gasi la standul de carte marca Tritonic de la Bilblioteca Astra. Si daca nu sa o cumparati, dar sa vorbim despre carti, tot va astept cu drag la biblioteca!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu