Diferente intre Jantele din Aliaj si Jantele din Otel


Care este cea mai potrivita pentru tine si stilul tau de condus, dar pentru masina ta? Jantele din aliaj si jantele din otel au avantaje si dezavantaje pentru diferite tipuri de condus, important este sa stii marile diferente dintre ele. Jantele din aliaj sunt mult mai usoare decat otelul facand astfel masina mai usoara, senzatie perceputa de sofer printr-o accelerare mai buna si performanta mai agila. Jantele din aliaj sunt standard pe majoritatea masinilor moderne, deoarece acestea ofera atat avantaje de performanta dar si cosmetice. Spre deosebire de jantele de otel, aliajul de aluminiu poate fi prelucrat mai usor in mai multe modele diferite, oferind masinii un aspect mai individual. Printre dezavantaje se numara faptul ca in conditiile unui impact au tendinta de a crapa mai ales daca sunt indoite prea departe. Ceea ce face o jeanta din aliaj mai maleabila sau casanta depinde in mare masura de cantitatea de nichel adaugat in aliaje dar si de metodele de constructie, cum ar fi turnarea sau forjarea prin presiune au, de asemenea, un efect asupra puterii aliajului. Jantele din otel sunt mai grele decat aluminiul, astfel incat atunci cand se pun jante din otel pe o masina care a avut anterior jante din aliaj, se va remarca o amortizare a acceleratiei si agilitatii masinii, scade centrul de greutate facand masina sa aiba para ca un tanc. 

Acest lucru poate fi de nedorit pentru dornicii de viteza, dar in timpul iernii efectul poate da un avantaj fizic semnificativ, jantele mai grele vor face anvelopa sa patrunda in zapada mai usor iar in timpul deplasarii pe un drum acoperit de zapada sa ai o masina cu acceleratie mai scazuta si un centru de greutate mai jos precum si sentimentul de greutate si rigiditate poate fi un lucru bun. Jantele din otel sunt semnificativ mai rezistente decat jantele din aliaj. Este nevoie de o forta mai mare pentru a roti de otel de indoire, si este aproape imposibil sa le crape. Un dezavantaj major poate fi aspectul lor obisnuit utilitar fiind foarte greu de prelucrat pe de alta parte duritatea acestora fac ca daunele estetice sa fie mai rare. Jentile din otel sunt, in general realizate in 16" sau 17" celelalte marimi fiind mai greu de gasit. Astfel, din mai multe motive aliajele sunt singura alegere atunci cand vorbim de performanta sau aspect. Jentile din otel sunt cumparate de soferii mai practice, cei care conduc zi de zi carora esteticul nu-i intereseaza. O recomandare a fi sa aveti un set de jante de otel pe care sa stocati anvelopele in special cele de iarna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu